Pobyt

Při výběru hotelu si přečtěte recenze a nejčastější stížnosti. Na co byste si měli dát pozor?

Hotelový pokoj by měl splňovat všechny náročné požadavky, včetně výhledu / Shutterstock
Chystáte se na dovolenou, máte už vybranou destinaci a letovisko a přemýšlíte o tom, jaký hotel si vybrat? Pokud ano, určitě sáhnete po osvědčeném zdroji informací, tedy recenzích. Samozřejmě, že samotné stránky hotelů vám jejich přednosti vychválí až do nebes, ale realita už může být o poznání jiná. A o to jde.
Reklama
Reklama

autor  Helena Stejskalová

30. ledna 2019   |   15:35

Rozhodně vyplatí přečíst si pár recenzí, zjistit si, jaké je průměrné hodnocení hotelu, o který máte zájem a podívat se, co návštěvníci nejčastěji kritizují. Podle toho se pak rozhodnout. Jaké věci patří u hotelů mezi prubířské kameny, které nejčastěji u hostů narážejí?

Brigádníci a důchodci jako recepční

Personál. Ve hře jsou hlavně recepční a personál restaurace, to jsou dvě kategorie lidí, se kterými vy jako hotelový host nejčastěji přijdete do styku. První dojem o celém hotelu obvykle vytvoří jeho recepční. Proto je velkou chybou mnoha hotelů, že na toto místo mnohdy vybírají brigádníky nebo důchodce. Obě tyto kategorie lidí si chtějí hlavně přivydělat a o celkovou image hotelu jim až tak nejde. Proto pozor, tohle nesvědčí o skutečném zájmu o hosta.

Plíseň v koupelně rozhodně odmítněte

Obligátním tématem je čistota koupelen. Pokud jde o čistotu pokoje jako takovou, právě na koupelnu většinou padají největší výtky. Typická je plíseň, dále nedostatečně vyčištěná sprchová vanička, protékající záchod. Mnozí ale byly svědky i zbytků po předchozích návštěvnících (třeba vlasy v odpadu v umyvadle), nevhodné ručníky (příliš malé, jejich nedostatek).

Špína signalizuje nezájem hotelu o hosty

Prostě uklízečky by měly koupelnám věnovat zvýšenou pozornost, což se bohužel mnohdy neděje. Druhou kapitolou je prach na nábytku, respektive hlavně chuchvalce prachu třeba pod postelemi. A také odpadky v nevyneseném koši. Dobře si návštěvu rozmyslete, hlavně když u recenzí hotelu najdete časté stížnosti na problémy v koupelně (plíseň, špatná čistota, protékající WC), naproti tomu jednou nevynesený koš se dá prominout.

Když totéž není totéž

Třetím hojně frekventovaným tématem recenzí jsou snídaně. I když si totiž nevezmete polopenzi, plnou penzi nebo all-inclusive, snídaně obvykle bývá v ceně. A tím pádem se také stává terčem celé řady připomínek. Častou výtkou bývá například to, že je snídaňová nabídka den, co den totožná. Pak samozřejmě záleží na tom, co obsahuje.

Něco jiného bude, když budete mít den co den v nabídce jenom marmeládu, máslo, med a pár koleček salámu a pár plátků sýra a na druhou stranu tabuli zahrnující klobásky, párky, míchaná vajíčka, vajíčka natvrdo, několik druhů sýrů, několik druhů salámů, jogurty, cereálie, mléko, sladké rohlíky a koláče, zeleninu jako okurky, rajčata a papriky. Zatímco první případ výtku zasluhuje, druhý rozhodně ne, ačkoli je tam den co den totéž, můžete jíst po celou dobu svého týdenního pobytu pokaždé něco jiného.

Personál, který sklízí v půlce jídla

Nesmyslná je rovněž výtka, že jsou snídaně příliš malé, pokud se sami obsluhujete formou švédských stolů. Oprávněné naproti tomu může být, když jsou snídaně od osmi do deseti hodin, vy přijdete v devět a už tam není skoro nic a personál sklízí ze stolů. Tam to není na recenzi, ale rovnou na stížnost během pobytu. Od takového hotelu ruce pryč. Jeho personálu je spokojenost hostů zřejmě úplně fuk. Něco jiného ale je, kdybyste na snídani přiběhli za pět minut deset. I když ani tak by vás slušný personál podle hesla náš zákazník, náš pán neměl nechat zcela na holičkách. Pochopitelně pokud se dostavíte pokorně a s omluvou.

Kdy neriskujte svoje zdraví

Samostatnou kapitolou je hotelová kuchyně. Nezřídka se objevují stížnosti, že je jídlo nechutné, nedovařené. To je rozhodně na pováženou, zejména pokud se někteří hosté zmíní o tom, že měli střevní potíže. Svědčí to o dlouhodobém podceňování hygienických standardů. To je na žádost o okamžitou nápravu. U takových recenzí zbystřete a kýženému hotelu se rozhodně vyhněte, neriskujte své zdraví.

A co další připomínky?

Typická je televize. Špatný signál, nedostatek zahraničních kanálů...to vše je oblíbeným tématem. Velmi častá bývá otázka hluku. Znamená to mírnit podnapilé hosty v restauraci v pozdních večerních hodinách, dodržovat noční klid. I takové zdánlivé drobnosti ale pobyt znepříjemní a kvalitní personál se je bude snažit odstranit, takže pokud se v recenzích objevují příliš často, rovněž to nesvědčí o dostatečném zájmu o klienta ze strany hoteliéra.

Když už jsme ale u těch recenzí, vždycky musíte odlišit věcné recenze, které hodnotí objektivně a dávají faktické připomínky od těch, které se jenom nesmyslně hrabou v nepodstatných detailech, nebo je na nich zcela evidentní, že jim chybí objektivní pohled.

 
Vstoupit do diskuze
Další zajímavé články
Reklama