autor Pavel Přeučil
06. září 2018 | 08:40
Systémy hodnocení hotelů hvězdami se v mnoha zemích značně liší. Například v Itálii může mít hotel 5 hvězd jen proto, že má 24 hodinovou recepci, pokoje od 16 metrů čtverečních a recepční hovořící třemi jazyky. Přitom celková úroveň ubytování může odpovídat i třem hvězdám. Nespoléhejte se ani na hotelové stránky na internetu. Vše je tam řádně přikrášleno a teprve na místě zjistíte, že i fotografie byly rafinovaně upraveny. Vždy raději využijte předem nezávislá hodnocení hostů v recenzích přímo z místa.
Přebukování je běžné
Letecké dopravní společnosti jsou povinny při přebukování sedadel kompenzovat cestujícím náhrady. U hotelů žádná taková ochrana neexistuje a to málokdo ví. Pokud máte potvrzenou rezervaci a pokoj je obsazený, hotel sice porušil smlouvu, a vy můžete požadovat náhradu. Nejspíše však se budete snažit marně a spor se může táhnout měsíce. Nicméně, nocleh utrmáceni po cestě stejně nedostanete. Pohádky o tom, že vám hotel zajistí nocleh ve nějakém blízkém zařízení a uhradí vám náklady, jsou ve většině případů bohužel jen městské legendy.
Připravenou miniaturní kosmetiku si odneste
Většina hostů si připadá tak trochu jako zloději, když si vezmou při odjezdu z hotelu malé lahvičky se šampony, koupelovými pěnami, nebo další kosmetikou, připravenou v koupelně. Vůbec se nemusíte rozpakovat a vše si zabalte. Stejně tak si klidně vezměte připravený poznámkový blok či tužku. Hotel to očekává a dokonce jej to těší, protože všechny tyto malé dárky jsou označeny jeho logem, které vám bude pobyt připomínat. Je to reklama. Většina hotelů navíc tyto předměty po vašem odjezdu vyhazuje.
Čistota není nikdy dokonalá
Po příjezdu do hotelu jste většinou unaveni cestováním, tak se rychle natáhnete na postel, vezmete do ruky dálkový ovladač a pustíte si televizi. Právě jste udělali dvě nejhorší věci. Zapomněli jste stáhnout z postele přehoz, který se pere většinou jedenkrát za měsíc a v některých hotelech až po sezóně. Vzali jste do ruky dálkový ovladač a ten hotelový je podle ověřených studií nejšpinavější a bakteriemi nejzamořenější předmět v pokoji. Najde se na něm totiž více bakterií, než na veřejných WC. Jen pro srovnání, studie uvádějí, že na domácím ovladači se najde kolem 17 000 bakterií na čtvereční centimetr, kdežto na tom hotelovém je jich neuvěřitelných 1 400 000.
Nevěřte ani sklenicím, přelepeným desinfekčním páskem
Hygienici nedoporučují používat ani sklenice, připravené pro hosty. I když jsou zabalené ve folii, vždy se na nich najdou choroboplodné zárodky. Navíc jsou čištěny chemickými prostředky, jejichž stopy často na skle zůstávají. Raději použijte plastové kelímky. Zkušení cestovatelé sebou vozí hygienické desinfekční ubrousky, jimiž očistí dálkový ovládač, vypínače, kliky, telefon i armatury v koupelně. Všechny tyto předměty mohou být totiž špinavější než záchodová mísa.
Není volný pokoj? Nemusí to být pravda
Přijedete do hotelu pozdě v noci a nemáte zarezervovaný pokoj. Recepční vám suše oznámí, že je vše obsazeno. Většinou to tak není. Každý hotel si nechává jistou rezervu pro nenadálé situace. Pokoj může vyplavit voda, dojít k havárii elektřiny, nebo v něm dokonce někdo zemře. Pro tyto případy si řada těch lepších hotelů nechává některé pokoje neobsazené a právě takový pokoj se dá i na poslední chvíli získat.
Pozor na hotelové trezory!
V hotelových doporučeních se většinou uvádí, aby si hosté zamykali své cennosti do trezorů na pokoji, nebo na recepci. Hotely ale tají, že malé trezorky v pokojích nejsou v řadě případů nijak pojištěny proti krádeži. Od každého trezorku existuje více klíčů a vy nevíte, kdo má ten druhý. Proto se vyplatí využít k uložení opravdu cenných věcí spíše hotelový trezor na recepci, který je vždy pojištěn.
Utajovaná úmrtí
Téměř s jistotou se dá tvrdit, zejména u starších hotelů, že i ve vašem pokoji už někdo zemřel. Hotely však tyto události úzkostlivě tají a mnohdy se ani nedozvíte, že k podobné události došlo i za vašeho pobytu, třeba ve vedlejším pokoji. Na veřejnost se dostanou jen případy známých osobností, které zemřely v hotelu, jako tomu bylo například u Whitney Houston, Coco Chanel, Johna Beslushiho či Davida Carradina. Hotelové pokoje si velmi často vybírají k provedení svého konečného rozhodnutí i sebevrazi.
Kvalitní WIFI vám nikdo nezaručí
Internetové připojení pomocí WIFI by dnes mělo být standardem. Nicméně zdaleka to tak není. Spousta hotelů chce za WIFI nekřesťanské poplatky. To, že se připojíte na internet, nemáte zaručeno ani v případě, kdy hotel uvádí WIFI zdarma na pokojích. Signál bývá ve většině případů tak slabý, že je prakticky nepoužitelný. To se ale předem nikde nedozvíte. Leda jen z recenzí předchozích hostů. Reklamace vám jen těžko pomůže. Hotel se odvolá na provozovatele sítě a vyřízeno.
Pesonál si někdy přilepšuje
Zkušení cestovatelé nechávají hotelovému personálu hned v počátku pobytu nějaké to spropitné a nečekají až na den odjezdu. Má to své důvody. Taková naštvaná pokojská, která nemá právě svůj den, klidně vyčistí záchod vaším kartáčkem na zuby. Portýr, který nedostal spropitné, vás pošle po dotazu na slušnou restauraci do pasti na turisty, nebo do nejdražšího podniku, kde vás oberou do poslední koruny. Stává se i to, že vám personál dokonale vyluxuje příruční bar na pokoji a nahradí drahý obsah lahviček vodou či čajem. Proto se doporučuje občas vyzkoušet uzávěry lahviček, zda nejsou povolené.
Nejlepší nabídky jsou ty skryté
Některé hotely, zejména ty ve vyšších kategoriích, nebo hotelové řetězce, mají skryté nabídky a výhody pro hosty, kteří pravidelně hodnotí své pobyty na Tripadvisoru, nebo vyplňují hotelové dotazníky. Takové hosty si zařadí do kontaktního VIP seznamu a emailem jim pak rozesílají výhodné nabídky, ke kterým se běžní hosté nedostanou. Cena vašeho příštího pobytu se tak může snížit i o polovinu.
Víte, že...
Hotelové župany, ručníky a dražší vybavení pokoje, které by se dalo odnést, vybavují některé dražší hotely tajnými, všitými či nalepovacími kódy RFID, které při odchodu snadno odhalí zloděje? Pokud nechcete zažít ve dveřích hotelu poplašné pískání, raději to nezkoušejte. Krást se většinou nevyplácí!