Roadtrip

Sen všech dobrodruhů. Na tuhle jízdu nikdy nezapomenete

Jízda mezi čajovými plantážemi na Srí Lance je neskutečný zážitek / Depositphotos
Pro většinu cestovatelů je cesta Transsibiřskou magistrálou splněným snem. Cestování na této legendární, přes 9 000 km dlouhé a 8 časových pásem protínající železniční trati je unikátním zážitkem a není divu, že láká stále více nadšenců a dobrodruhů.
Reklama
Reklama

autor  Jitka Jarošová

02. října 2020   |   11:23

O Transsibiřské magistrále nebo indických železnicích jste toho jistě slyšeli už hodně, ale zážitky z vlaku můžete mít i odjinud. Pojďme se podívat na cesty vlakem, které se pro vás stanou opravdovým zážitkem.

Jediný osobní vlak v Mexiku

V severním Mexiku, napříč majestátním pohořím Tarahumara, vede jedna z nejúchvatnějších železnic na světě. Úsek otevřený pro osobní dopravu je dlouhý 653 km.

Cesta vlakem se pro vás může stát nezapomenutelným zážitkem

Trať se vine od břehů Tichého oceánu přes 37 mostů a 86 tunelů až do výšek kolem 2 500 m.n.m., kde vlak zastaví na 20 minut na vyhlídce Divisadero a vám se otevře nezapomenutelný pohled do největšího kaňonu na světě - Barranca del Cobre. Odtud už je to jen kousek do ospalého městečka Creel, ze kterého můžete podnikat nespočet výletů za místními Indiány, obdivovat bizarní skalní masivy, nebo se věnovat outdoorovým aktivitám.

Horské úzkokolejky v Indii 

Malým vláčkům mezi New Jalpaiguri a Darjeelingem se někdy taky přezdívá Toy Trains. Když se podíváte na fotku, zjistíte proč. Vlaky zde jezdí už od konce 19. století a dnes jsou místní železnice zapsány dokonce na seznamu UNESCO. Jedinečný je také způsob, jak vlaky překonávají převýšení. Buď pomocí tzv. smyček a nebo systémem cik-cak. Dnes už mají vlaky význam spíš historický, než že by na nich stála doprava v regionu, ale rozhodně stojí za návštěvu. Pokud chcete mít ten pravý autentický zážitek, vydejte se tradičním parním vlakem z Ooty do Metuupalayamu. Vlak je potřeba rezervovat minimálně 14 dní dopředu. Z okna si užijete překrásné výhledy. 

Transsibiřská magistrála

Projet Transsibiřskou magistrálu je snad snem každého cestovatele. Je jednou z největších staveb moderní doby. Spojuje Moskvu s Tichým oceánem a Pekingem. Byla vybudována jako prostředek kolonizace a upevnění moci Ruska na nekonečných rozlohách Sibiře. Její výstavba začala na konci 19. století a definitivně dokončena byla v roce 1905. Celkem na výstavbě magistrály pracovalo více než 60 000 dělníků. Roku 1929 se začalo s její elektrifikací, která trvala dlouhých 73 let, tedy až do roku 2002.

I když existuje řada variant, kudy můžete vlakem cestovat, ta „pravá“ Transsibiřská magistrála vede mezi Moskvou a Vladivostokem a měří 9288 km. Není to ovšem tak jednoduché, že v Moskvě nasednete na vlak, vystoupíte tam, kde se vám to bude líbit, a pak opět nastoupíte na libovolný vlak. Všechny lístky je nutné mít zakoupené předem. Nejlevnější variantou je objednat lístky přes internet, a pokud nepotřebujete žádný extra luxus, postačí i vcelku ucházející třetí třída.

Jízda mezi čajovými plantážemi

Kdo se neprojel vlakem mezi čajovými plantážemi alespoň z Elly do Kandy, jakoby nebyl na Srí Lance. Nejkrásnější úsek železnice je asi mezi městy Nuwara Elliya a Ella. Ve vlaku můžete sedět u vlakových dveří, nohy mít vystrčené za jízdy ven a pozorovat nekonečné čajové plantáže a sběračky čaje při práci. Od potulných prodavačů si po cestě můžete koupit vše od čerstvého ovoce až po žvýkací tabák. Pokud budete cestovat směrem z Elly do Kandy, stačí si koupit jízdenky přímo na nádraží den předem a potom jen být u vlaku včas, abyste si sedli. 

 
Vstoupit do diskuze  (1)
Další zajímavé články
Reklama